...
Gepubliceerd op 07 december 2024
Hoe heb ik van LindasResources zo’n succes gemaakt?

Ik krijg vaak de vraag hoe het mij gelukt is om van LindasResources een succesvolle blog te maken. De vraag die mij bezighield was altijd: hoe ga ik opvallen tussen 1000den andere ZZP’ers? Hoe gaan klanten mij vinden? Zo ben ik begonnen met bloggen. Nu is natuurlijk sowieso de vraag wanneer je iets succesvol vindt. Ik vind iets succesvol wanneer ik redelijk stressvrij kan werken, want er is meer in het leven dan enkel werk. Dat iets ook automatisch doordraait en er een goede basis ligt en je klanten je weten te vinden.

Hoe kom je aan 17.000 unieke bezoekers per maand

Maar hoe kom ik dan aan 17.000 unieke bezoekers per maand? Oke, laten we wel even eerlijk zijn: dit was mijn hoogste unieke bezoekersaantal dit jaar welke ik in één maand heb behaald. De laatste tijd heb ik weinig tijd gehad voor social media en voor het bloggen wegens privé omstandigheden en het overlijden van mijn zus ?. Om jullie een idee te geven, ik doe al maanden bijna niks, schrijf niks, doe niks aan social media, ik plaatst niks en deel geen artikelen. Wel werk ik achter de schermen voor mijn klanten en hier gaat nu al mijn energie aan op. Ik weet zeker dat wanneer ik de stijgende lijn had kunnen voortzetten met het bloggen ik standaard op die 17.000 was blijven hangen. Maar ach, het zijn maar cijfertjes ;).

Mijn statistieken

Ondanks dat ik online niet actief ben zie je dat Google volle bak doordraait en ik een stevige basis heb in Google. Diverse artikelen zijn terug te vinden op pagina 1. Mega trots!

Statistieken 2016

 

Statistieken 2017

 

Statistieken 2018

Wat valt er te leren van deze statistieken

  1. Persoonlijke artikelen boosten mijn cijfers enorm. Ik schreef over herkenbare situaties voor mensen en zag een enorme stijging wanneer ik kennis deelde met ook een persoonlijke touch. Bijvoorbeeld een artikel over tips bij een ontslag, waarbij ik direct ook vertel hoe zo’n rotervaring voor mij is geweest. Ik kreeg vaak naar aanleiding van mijn persoonlijk getinte blogs veel prive maitjes van mensen die zich in mijn verhalen herkenden.
  2. Veel nieuwe goede content schrijven helpt. In 2016 schreef ik 104 artikelen, in 2017 60 en in 2018 20. Waar ik online tegenaan loop is dat je informatie zoekt en vindt wat het net niet is. De verdiepende vragen mis is vaak. De concrete handvatten, extra tips en de ”ok ik snap het, maar nu”. Ik ging vragen van mijn lezers letterlijk beantwoorden in mijn blogs en ging dan altijd een stapje verder.
  3. Google pikt mij goed op! De basis van SEO staat goed. Vooral in 2017 beginnen de bezoekersaantallen te stijgen. Dit komt vooral door traffic via Google. Google begon mijn artikelen echt te pushen en op pagina 1 te plaatsen in Google. Ik heb toen ik net begon met mijn website mij veel verdiept in SEO en keek diverse webinars en E-books van de imu.nl. Zij hebben veel gratis materiaal die echt informatief zijn en die de next level stap maken. De mensen van IMU heel dankbaar voor alle gratis kennis. Zij hebben echt bijgedragen aan het succes van LindasResources in Google.
  4. Actief op social media en je artikelen overal delen helpt. 
  5. Aantal gastartikelen en interviews (SmartUp Network, Annic.com en nog veel meer) gedaan op andere websites met altijd een link naar mijn eigen website (linkbuilding).
  6. De zomermaanden hebben bij mij sowieso invloed op de statistieken. Mensen zijn dan meer bezig met vakantievieren en buiten zijn dan met informatie zoeken omtrent werk, rechten en plichten.
  7. Een goede basis! Je ziet in 2018 een daling, 1 mijn analtytics heeft er eind juni en begin juli uitgelegen 2 ik heb amper geblogt 3 ik heb bijna niks gedaan op social media mbt delen van (oude) artikelen. Vanaf april 2018 draait LindasResources bijna alleen op Google en hiermee haal ik sowieso 10.000+ unieke bezoekers per maand binnen. Een hele mooie basis.
  8. Blijf oude artikelen updaten en bijwerken op juistheid. Share nieuwe updates, zodat mensen ook weten waarom het belangrijk is om jou te blijven volgen.

Hoe kom ik aan klanten?

Doordat ik blog en mijn kennis deel zie ik dat steeds meer mensen vertrouwen in mij en mijn kennis krijgen. Ik investeer niet in advertising of andere zaken en heb absoluut geen vaste strategie of marketingplan. Toch krijg ik door het bloggen automatisch klanten binnen. Inmiddels doet de mond-tot-mondreclame natuurlijk ook zijn werk. Iedere klant met wie ik werk is razend enthousiast. Ondanks mijn ziekte en soms lastige situaties!

Personal Branding en mijn website vernieuwen

Ik ben ooit gestart, zonder plan, zonder strategie, 0 marketing kennis en met een simpele goedkope websitetemplate. Ik deed alles zelf en had geen geld voor investeringen. Dit jaar 2018 wilde ik aan de slag gaan met alles duidelijker neerzetten. Ik wist niet waar te beginnen en investeerde in mijzelf en nam contact op met mijn business coach. Ik ging met Lyanne Vos in zee (Personal Brand strateeg en mijn business coach) en aan de slag met mijn branding. Ik wilde helderder communiceren wat ik doe? Wat is nu mijn missie? Waarom doe ik wat ik doe? Wat wil ik doen en wat wil ik aanbieden aan mijn klanten? Hoe vertaal ik dit naar goede teksten op mijn site en duidelijke pagina’s. Voor dit alles is een plan uitgerold, helaas omdat ik zo weinig per week kan gaat alles met baby steps. Toch merk ik wel dat ik sinds deze stappen op mijn site, meer klanten binnen krijg.

Ik moest commerciëler worden

Inmiddels heb ik mijn pagina’s herschreven. Staan mijn diensten en producten duidelijker online inclusief de tarieven. Ook maak ik met name de werknemers meer bewust dat vragen mij tijd kosten en dus geld. Ik heb in het verleden honderden vragen gratis geholpen en hier echt veel tijd en energie ingestoken. Ik heb mijn mobiele nummer van de site gehaald, omdat ik platgebeld werd en dit was nu net niet de bedoeling. Ik ben niet voor niets 100% afgekeurd. Ik heb een duidelijk systeem hoe je je vragen kan insturen en ik informeer klanten vooraf voor welk bedrag ik die kan beantwoorden. Dan kunnen zij zelf kiezen of ze van mijn hulp gebruik willen maken. En natuurlijk pak ik kleine vragen of slimme vragen nog op of verwerk deze in blogs. Ik ben in ieder geval iets commerciëler geworden, want voor niets gaat de zon op.

Nog heel veel plannen

Er moet nog genoeg gebeuren in styling, kleuren en lettertypes op de site. Ik moet nog 160 blogs checken en herschrijven en laten controleren op spelling. Ik moet weer nieuwe artikelen gaan schrijven en nieuwe en duidelijkere categorieën maken voor mijn artikelen. Mijn webshop verder vullen en definitief vormgeven. Ik wil weer vloggen, HR kennis video’s maken en online trainingen ontwikkelen en alles uitrollen. Ik ben vooral bezig met hoe kan ik in mijn beperkte tijd toch zo goed en zo snel mogelijk meer mensen helpen.

Kopjes koffie

Ik doe niet aan kopjes koffie drinken met jan en alleman. Dit gaat direct ten koste van de 8 beschikbare uren per week die ik kan werken. Klanten spreek ik over de telefoon. Sowieso had Charlotte van ’t Woud een mooie tip in een van haar cursussen of instastories. Ga niet zomaar overal naar toe. Maak eerst telefonisch kennis. Kijk of het matcht en check of er budget is, voordat je er überhaupt heen rijdt. Anders zit je allemaal loze kopjes koffie te drinken, terwijl je die tijd had kunnen besteden aan een blog of een betalende klant.

Loslaten en nog veel meer kunnen bereiken

Wat het allerbeste werkt is dingen wat meer loslaten. Ik had vaak stress, want ik moest iedere week een blog schrijven. Ik moet meerdere keren per week op social media iets plaatsen. Ik moest echt heel veel van mezelf. En ja ik besef mij enorm goed dat wanneer ik dit veel meer zou doen ik nog veel harder kan groeien. Aan de andere kant merk ik dat door te doen wat ik nu kan, ik ook binnen krijg wat ik aan kan. Ik heb een prachtige basis gelegd. Google draait door. Veel mensen hebben dagelijks iets aan mijn artikelen en ik heb toffe klanten die zich perfect afwisselen om en om waardoor ik het werk aan kan. En het bizarre is dat wanneer ik soms denk ”laat de volgende klant maar komen” een paar dagen later die klant aanklopt. Daarnaast heb ik een mooi netwerk aan wie ik klanten kan doorverwijzen wanneer ik geen tijd heb, zodat ze de beste hulp krijgen die ze nodig hebben.

Tips voor andere ondernemers:

  • Bloggen kan echt helpen voor je bizz. Charlotte Meindersma en Joyce Spijker hebben een hele waardevolle blogcursus ontwikkkeld. Je leert alles omtrent het schrijven, opbouwen van je blof maar ook het juridische stuk welke essentieel is om te kennen als blogger. Deze cursus kost 95,- ex BTW en lijkt mij een zeer waardevolle en betaalbare cursus. #nospon
  • Verdiep je in SEO en maak regelmatig goede content. Het duurt even voordat Google je oppikt. Toch had ik nooit durven dromen dat ik nu door niks te doen al 10.000 + bezoekers per maand op mijn site ontvang.
  • Geef veel weg en wees niet bang om dit te doen. Ik doe dit door de gratis content/blogs te delen. Wat ik zie dat wanneer mensen bij mijn aankloppen voor echt hulp zij mij al maanden, soms jaren al volgen. Klanten weten je uiteindelijk te vinden.
  • Wees wel commercieel. Veel gratis geven, zorgt voor meer gratis werk dat je aantrekt. Sta achter de waarde die je toevoegt of levert. Ik besteed mijn tijd nu soms liever aan bouwen aan LindasResources dan dat ik allemaal vrijwilligerswerk doe. En begrijp me niet verkeerd: ik help graag mensen, maar wanneer je geen tijd en ruimte hebt om aan je eigen bedrijf te bouwen, dan gaat er iets niet goed.
  • Zorg voor een duidelijke site: wat doe je, waarom doe je het en wat kost het?
  • Investeer op het juiste moment in hulp die je nodig hebt.
  • Zorg dat je die hulp wel kunt betalen. Ik geef enkel uit wat ik verdien. Ik heb nog nooit privé-geld in mijn bedrijf gestopt, enkel om een hosting voor de website en een template kopen.
  • Blijf jezelf! Klanten kiezen om te werken met mensen. Zorg dat je altijd jezelf bent, dit maakt het succes op een fijne samenwerking groter. Ik vertel altijd dat ik ziek ben, onverwachts iets niet kan opleveren als ik slechte dagen heb en werk wanneer het lukt. Wil je dit niet en past dit niet bij je, laten we dan vooral niet samenwerken :D.

Foto: Prisca Visser

Linda van De Ontslagexpert (1)

Linda

Wij zorgen voor een eerlijk kloppend juridisch ontslag die WW-proof is en de juiste euro’s heeft die recht doet aan je situatie. We zien maar 1 kloppend ontslag per maand. Dit is schrijnend. Wil je weten wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan geheel vrijblijvend & gratis contact met ons op.

Onze diensten

Socials

Je (dreigende) ontslag op de juiste manier afhandelen?

Gratis e-book | De Ontslagexpert

Vergelijkbare blogs

Heb je een vraag? Laat hieronder een reactie achter!

2 Reacties

  1. Charlotte

    Mooie aantallen hoor! En helemaal met je eens dat je niet te veel hoeft te doen. Hoe meer je zou bloggen, hoe meer klanten je aantrekt, terwijl je juist minder tijd hebt om ze te helpen. Hoeveel je blogt moet wel kloppen met je doel.

    Antwoord
    • Linda

      Ja, ben ik het helemaal mee eens Charlotte!

      Antwoord

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gelukt! Je ontvangt het e-book binnen een aantal minuten in je inbox.

Gelukt! Je ontvangt het e-book binnen een aantal minuten in je inbox.